SYFTE
Syftet med vår Integritetspolicy är att berätta hur vi behandlar dina personuppgifter samt vad vi använder dem till. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.
VAD ÄR EN PERSONUPPGIFT?
En personuppgift är information som är möjlig att knyta till dig, t.ex. ditt namn, din e-post eller liknande.
DÄRFÖR BEHANDLAR VI PERSONUPPGIFTER
Vi behandlar personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra förpliktelser mot dig, exempelvis om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Vi eftersträvar alltid att inte fråga efter fler uppgifter än vi behöver.
I VILKA FALL BEHANDLAS PERSONUPPGIFTER OCH VILKEN LAGLIG GRUND FINNS FÖR DETTA?
Vi behandlar personuppgifter antingen när vi har laglig grund för detta eller när ett samtycke har getts.
Laglig grund: Fullgörande av köpeavtalet. Vi samlar in de personuppgifter som krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet.
Samtycke: Du ger oss ditt samtycke till att vi får behandla en eller flera personuppgifter. Ett exempel på detta är t.ex. om du önskar prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Intresseavvägning: Här görs en avvägning vilken kan resultera i att vi bedömer oss ha ett intresse att få behandla personuppgifter.
Exempel på laglig grund för behandling av personuppgifter:
VILKA PERSONUPPGIFTER BEHANDLAR VI?
Här följer några exempel på personuppgifter som vi behandlar:
DINA RÄTTIGHETER
I enlighet med GDPR (EU:s dataskyddsförordning) så har du ett antal rättigheter avseende behandlingen av dina personuppgifter. Nedan har vi kort beskrivit vilka rättigheter du har. Du kan alltid vända dig till oss för att utöva dina rättigheter.
HUR FÅR VI TILLGÅNG TILL DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi får tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:
SÅ HÄR LÄNGE SPARAS DINA PERSONUPPGIFTER
Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vi behöver för att uppfylla våra förpliktelser gentemot dig samt den tid som kan krävas för att vi ska uppfylla lagar och regler. T.ex. bokföringslagen. Dessutom sparas endast personuppgifter i de fall som vi har laglig grund eller där ett samtycke uttryckligen har getts.
Exempel på lagringsperioder:
Vid köp på webbplatsen
Lagringsperiod: sju (7) år plus innevarande år, detta för att uppfylla bokföringslagen.
Vid kundserviceärenden
Lagringsperiod: en (1) månad efter att kundservice-ärendet har avslutats.
Vid rekryteringsprocesser
Lagringsperiod: Vi behåller uppgifterna tills rekryteringsprocessen är avslutad.
Vid marknadsföringsaktiviteter
Lagringsperiod: Vi behåller uppgifterna tills du drar tillbaka ditt samtycke.
VI BEHANDLAR DINA PERSONUPPGIFTER PÅ ETT SÄKERT SÄTT
Vi arbetar för att hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast personer som behöver dina personuppgifter för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem. Vi har rutiner och arbetssätt som ska säkerställa att vår sajt och våra system behandlar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Vi kommer inte att överföra dina personuppgifter i andra fall än de som anges i denna policy. Vi använder oss bl.a. av SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via Internet.
NÄR LÄMNAR VI UT DINA PERSONUPPGIFTER?
För att kunna erbjuda våra tjänster kan det vara nödvändigt för oss att dela dina personuppgifter med andra företag. I dessa fall har vi upprättat personuppgiftsbiträdesavtal, detta innebär att det dessa företag behandlar uppgifterna för vår räkning och i enligt med våra instruktioner. Exempel på personuppgiftsbiträden kan vara betallösningar, IT-tjänster och marknadsföring.
Vi kan också komma att dela personuppgifter med företag som är självständigt personuppgiftsansvariga. Detta innebär att inte vi styr kring hur informationen ska behandlas av företaget. Exempel på självständigt personuppgiftsansvariga kan vara statliga myndigheter (t.ex. skatteverket), fraktbolag och bolag som jobbar med olika betallösningar.
PERSONUPPGIFTSANSVARIG
Mats Hultman, Bustadvägen 5, 475 40 Hönö är personuppgiftsansvarig, detta innebär bl.a. att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas samt att dina rättigheter tas tillvara.
VAR BEHANDLAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Så långt det är möjligt försöker vi alltid se till att dina personuppgifter behandlas inom EU/EES.
AUTOMATISERADE BESLUT?
Vi fattar inga automatiserade beslut om dig.
VÅR E-POST POLICY
På detta sätt efterföljer vi GDPR gällande ostrukturerade data i e-post. Vi efterlever denna policy oavsett om det handlar om e-post som skickas internt eller externt.
När vi mottagit och läst e-posten, bedömer vi alltid om uppgifterna ska bevaras och var det i så fall ska ske för att uppfylla de krav som gäller för just dessa uppgifter.
Vi skickar aldrig känsliga personuppgifter i oskyddad e-post. Vi behandlar eller lagrar aldrig personuppgifter som är känsliga eller sekretessbelagda i vår e-post.
Vi informerar löpande alla i vår organisation om reglerna och rutinerna kring hur vi behandlar personuppgifter.
Du kan läsa hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
HAR DU FLER FRÅGOR?
Det är alltid enkelt att komma i kontakt med oss. Om du vill du veta mer om vår integritetspolicy, eller nyttja dina rättigheter kring dina personuppgifter, så kontaktar du oss enklast via mejl: info@easy3d.se
Integritetspolicyn är senast uppdaterad: 2020-03-26.
Du finner alltid den senaste versionen av vår integritetspolicy här på vår webbplats. I det fall vi gör uppdateringar som är av avgörande art, så kommer du att få information kring detta på vår webbplats och/eller via mejl.
Copyright © 2020 easy3D.se - All Rights Reserved.